Галузь: Технічна
Напрям: Металознавство та термічна обробка
Категорія: Матеріали та технології
Інститут чорної металургії ім. З.І. Некрасова НАН України
Відділ проблем деформаційно-термічної обробки конструкційних сталей
Залізничні колеса з підвищеним ресурсом та експлуатаційною стійкістю
Призначення та сфера застосування
Для вантажного залізничного вагону, колеса мають володіти високою міцністю та твердістю для підвищення опору зминанню, утворенню повзунів та зниження зношуваності. У зв’язку з підвищенням навантажень на вісь, необхідне застосування високоміцних коліс.
Суть розробки
Пропозиції щодо зміни хімічного складу сталі для залізничних коліс, виходячи з умов для підвищення опору утворенню дефектів на їх поверхні кочення термічного та механічного походження за рахунок зниження в сталі вмісту вуглецю та заміни його як зміцнювача за допомогою різних методів зміцнення металу: сталь для високоміцних залізничних коліс з вмістом вуглецю до 0,6%, легована кремнієм і марганцем, мікролегована ванадієм (твердість ободу на глибині 30 мм > 320 НВ, на 44% вище стійкість до утворення дефектів на поверхні кочення, у порівнянні з маркою «Т» за ГОСТом 10791-2011).
Переваги розробки
Залізничні високоміцні колеса для вантажного руху з розробленої сталі суттєво перевищують вітчизняні аналоги за показниками опору утворенню дефектів термічного та втомного походження, зносу ободу колеса.
Бабаченко Олександр Іванович, директор;
Кононенко Ганна Андріївна, вчений секретар
+380 (56) 7900515
+380 (50) 7900514