Галузь: Технічна
Напрям: Транспорт та комунальне господарство
Категорія: Консультативні послуги
Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна - кафедра «Мости і тунелі»
Покращення стану земляного полотна залізниць та основ при спорудженні цивільних будівель.
В разі заміни технології струминного закріплення (jet-grouting) – зменшення витрат матеріалів.
Технологія базується на створенні свердловин в ґрунтовій основі та перемішуванні під час буріння ґрунту із цементним розчином. Спеціальний пристрій подає у свердловину під тиском воду і цемент, вони змішуються із зруйнованим ґрунтом, після чого пристрій видаляється. При цьому в основі утворюються ґрунтоцементні елементи, що повертають їй високу несучу здатність та зменшують деформації.
Проведено ряд дослідів на унікальній геотехнічній центрифузі ДНУЗТу, що довели ефективність запропонованої технології. Виконано науково-технічне обґрунтування параметрів технології, проведена оцінка напружено-деформованого стану підсилених земляних конструкцій та основ цивільних будівель. Розроблені рецептури розчинів, що дозволяють максимально ефективно реалізовувати технологію підсилення земляного полотна залізниць та ґрунтових основ.
На відміну від відомої технології струминного закріплення (jet-grouting), в якій застосовують високий тиск води та цементного розчину близька 500…700 атм, інноваційна технологія відрізняється тим, що процес укріплення здійснюється при тиску в 15…25 атм. Це є значною перевагою, оскільки при такому низькому тиску не з’являються ускладнення як для конструкцій трубопроводів, так і для робочих органів. Витрати матеріалів і праці при реалізації інноваційної технології зменшуються.
Важливими також є рецептури розчинів, що застосовуються при бурінні та змішуванні. Основною перевагою запропонованої технології є зменшення витрат цементу та застосування спеціальних додатків до суміші, що дозволяють збільшити її рухливість та підвищити міцність ґрунтоцементу.
АТ «Укрзалізниця» має близько 19800 км залізничних колій, зношеність яких в цілому досягла 50 %, а повної реконструкції потребують 27 % колій всіх магістралей. Цивільне будівництво стикається з тим, що 35 % ґрунтових основ України представлені слабкими пилуватими ґрунтами (лесові еолові відкладення). Розроблена технологія підсилення гарантовано покращить стан земляного полотна залізниць та основ при спорудженні цивільних будівель
Начальник науково-дослідної частини Рибалка Роман Володимирович
email: hozdogovor@ndch.diit.edu.ua, тел.: +38(056) 371-51-09
https://www.facebook.com/ndch.dnuzt/photos/a.122001039520614/131924961861555/?type=3&theater